Idag den 24juni kan man läsa i Corren att ett gäng gubbar med Pär-Magnus Johansson i spetsen startat en förening för att rädda den spång som anlagts intill Värgårdsskolan i Kisa. Initiativet togs en gång i tiden genom det lokala arbetet i Kisadalens vattenråd.
Denna förening kommer att få bidrag på 9500 kronor från Stångåns vattenråd och även stöd av Sågen i Kisa samt en järnaffär.
Detta är ideellt arbete när det är som bäst.
https://www.corren.se/nyheter/kisa/artikel/ideell-forening-raddar-spangen-vid-vargardsudde/l6121kvj